AFRIKA

Afrika is qua oppervlakte het op een na grootste continent op Aarde. Alleen Azië is groter. Wanneer men echter Noord- en Zuid-Amerika als één continent ziet, staat Afrika op de derde plaats. Het beslaat zo'n 30.244.050 vierkante kilometer (vasteland en eilanden samen), wat 20,3% van de totale landoppervlakte van de aarde is. Er wonen meer dan 1 miljard mensen, wat ongeveer een zevende van de wereldbevolking is. Vrijwel geheel Afrika behoort tot de derde wereld. Sommige mensen rekenen het hele continent hiertoe, anderen alleen de landen ten zuiden van de Sahara, met uitzondering van Zuid-Afrika.

bron www.wikipedia.org
2019 Santiago (Kaapverdië)

In december even voor een week de zon opgezocht. Santiago blijft de moeite waard om een week te verblijven. De Nikon AW100 was er ook bij.

2017 Santiago (Kaapverdië)

In de maand mei nog eens een werkbezoek gebracht aan Santiago. Ik had mijn Nikon AW100 bij me en kon op een vrije dag de nodige plaatjes maken.

In de maand november 2017 weer voor een werkbezoek aan Praia op het eiland Santiago gebracht. Ook nu weer de mogelijkheid om tijdens een rustdag wat foto's te maken.

2016 Weskus National Park (Zuid-Afrika)

Vanuit Kaapstad reden we via de westkust in de richting van Namibie. Daarbij kwamen we langs het Weskus National Park en hebben deze gecombineerd met een bezoek en lunch.

2016 Waterberg Plateau (Namibië)

Tijdens de rondreis werd ook het Waterberg Plateau aangedaan. Met een gids werd ook nog tijdens een game drive te voet tussen de bosjes neushoorns bezocht. Het was best wel een belevenis om circa v

2016 Twijfelfontein (Namibië)

Na een bezoek aan de kust bij Swakopmund reden we door de woestijn in de richting van Twyfelfontein. In het gebied van Twyfelfontein werd een bezoek gebracht aan de organ pipes en de rotstekeningen

2016 Tiras Mountains (Namibië)

Twee overnachtingen bij het mooi in de Tiras bergen gelegen Namtib. Hele gastvrije eigenaar waar je met de mensen die er verblijven gezamenlijk 's-avonds een geweldig diner krijgt. Vanaf Namtib was

2016 Swakopmund (Namibië)

In Swakopmund verbleven we twee nachten. Hierdoor konden we een hele dag in Swakopmund de stad en omgeving verkennen. Gekozen werd voor een boottocht.

2016 Springbok (Zuid-Afrika)

Opweg naar Namibie hadden we de laatste overnachting in Zuid-Afrika in Springbok. Omdat je tijdens de reis onderweg verschillende plaatsen aan doet heb je soms weinig gelegenheid om bij 1 overnacht

2016 Sossusvlei (Namibië)

Bij Sossusvlei de mogelijkheid gepakt om met de nikon D810 naar Deadvlei te gaan. Wat een mooi gebied om daar foto's te maken.

2016 Solitaire (Namibië)

Na een bezoek aan Solitaire hadden we een overnachting in een tent bij Camp Gecko. Hier verblijf je in een stukje schitterend prive terrein met een mooi uitzicht. Het eten met de gastheer was uitst

2016 Paternoster (Zuid-Afrika)

Nadat we in Kaapstad de eerste overnachting hadden gehad vetrokken we langs de westkust richting Namibie. De tweede nacht van de vakantie was in het kustplaatsje Paternoster.

2016 Oranjerivier (Namibië)

De laatste dagen van onze rondreis verbleven we aan de Oranjerivier in Namibie. Lekker ontspannen en tot rust komen van al de indrukken die we in Namibie hadden opgedaan.

2016 Naankuse (Namibië)

Tijdens de rondreis deden we Naankuse aan. Hier worden dieren opgevangen en verzorgd. Wij kwamen wat later op de dag aan en konden met een verzorger mee om de dieren te voederen.

2016 Landschappen van Namibië

Tijdens onze rondreis kwamen we onderweg mooie landschappen tegen waarvan een foto gemaakt werd. Deze foto's maken deel uit van deze map.

2016 Kolmanskop (Namibië)

Ter voorbereiding op de rondreis naar Namibie las ik een artikel over Kolmanskop. Na het zien van ook nog foto's moest ik Kolmanskop zeker met mijn Nikon D810 gaan bezoeken.

2016 Kalahari (Namibië)

Aan het einde van de rondreis in Namibie verbleven we tegen de Kalahari woestijn bij Teufelskrallen Tented Lodge. Hier hebben we lekker genoten van de rust en al een beetje terug gekeken op een sch

2016 Kaapstad (Zuid-Afrika)

Onze rondreis naar Namibie starte en eindigde in Kaapstad. Omdat we pas 's-avonds terug vlogen konden we ook nog even naar de Waterfront om wat te winkelen.

2016 Fish River Canyon (Namibië)

Na de westkust van Zuid-Afrika werd in Namibie als eerste de Fish River Canyon aangedaan. Dit was ook de eerste kennismaking met het warme en droge weer in Namibie.

2016 Etosha Namutoni Camp (Namibië)

De laatste nacht verbleven we in Namutoni. Daarna konden we als laatste het oostelijk deel van Etosha verkennen opweg naar een andere locatie.

2016 Etosha Halali Camp (Namibië)

De eerste nachten in Etosha werd verbleven op het Halali Camp. In het camp had je uitzicht op een waterplas waar de dieren kwamen drinken.

2016 Etosha (Namibië)

Tijdens onze rondreis werd Etosha drie dagen bezocht. Via de internet hadden we een plattegrond van het park gevonden waardoor we een goede planning konden maken voor ons bezoek.

2016 Canyon Roadhouse (Namibië)

Na een bezoek aan de Fish River Canyon werd voor een lunch de Canyon Roadhouse bezocht. We hadden ter voorbereiding op onze rondreis leuke informatie erover gelezen.

2016 Bird Island (Zuid-Afrika)

De rondreis met huurauto Namibie starte in Kaapstad Zuid-Afrika. Ter voorbereiding op de reis werd internet geraadpleegd. Hier kwam ik de informatie van Bird Island tegen en werd deze bezocht.

2016 Balloon Safari (Namibië)

Ter voorbereiding op onze rondreis in Namibië kwam ik op internet de website van Namib Sky Balloon Safaris tegen. Omdat het op onze route lag moesten we er niet lang ov er na denken om dit ook te

2014 Wijnroute (Zuid-Afrika)

Tijdens de rondreis Zuid-Afrika werd ook een deel van de wijnroute gereden. Zo werd een bezoek gebracht aan Stellenbosch en Franschhoek.

2014 Spioenkop Nature Reserve (Zuid-Afrika)

Ter voorbereiding op de rondreis in Zuid-Afrika en het gebied van Drakensbergen kwam ik op internet de informatie tegen van Spioenkop. Het is een heel mooi park waar je ook op een paard met een gid

2014 Shiduli (Zuid-Afrika)

Onze kennismaking met gamedrives vond plaats tijdens de eerste dagen van onze rondreis door Zuid-Afrika. We verbleven drie dagen in Shiduli. Hier was alles perfect geregeld en je ging 2 maal per da

2014 Santiago (Kaapverdië)

Voor een werkbezoek van een week in de hoofdstad Praia verbleven. Als afsluiting en wat ontspanning de laatste dag vrij om de omgeving van het eiland te verkennen.

2014 Santa Cruz (La Palma)

Tijdens ons verblijf werd Santa Cruz uiteraard ook aangedaan. Vooral het oude deel van de binnenstad is interessant om rond te wandelen.

2014 Pretoria (Zuid-Afrika)

Onze rondreis in Zuid-Afrika werd gestart in Pretoria. We verbleven hier twee nachten om de stad en zijn omgeving te verkennen voordat de rondreis met de huurauto werd gestart.

2014 Plettenberg Game Reserve (Zuid-Afrika)

Aan het einde van onze rondreis hadden we net voor Kaapstad de mogelijkheid om nog de laatste gamedrive te doen. In dit game reserve hadden ze ook de afrikaanse wilde hond.

2014 Olifants River Safari (Zuid-Afrika)

Tijdens het inchecken voor een overnachting in Phalaborwa lag op de balie een folder van Olifants River Safari. In de folder veel foto's van olifanten. Helaas tijdens de geboekte safari niet.

2014 Mountain Zebra Park (Zuid-Afrika)

Onderweg naar het overnachtings adres in Craddock kwamen we langs het Mountain Zebra Park. Wij hadden gelezen dat dit park was opgericht om de bergzebra voor uitsterven te behoeden. Dus een rit doo

2014 Mlilwane Wildlife Sanctuary  (Swaziland)

2014 Mlilwane Wildlife Sanctuary (Swaziland)

Tijdens onze rondreis hebben we ook Swaziland aangedaan. Omdat we er twee nachten verbleven konden we een bezoek brengen aan het Mlilwane Wildlife Sanctuary.

2014 La Palma

In het voorjaar van 2014 werd La Palma bezocht voor een verblijf van 2 weken. Met een huurauto en te voet werd het eiland verkend.

2014 Kaapstad (Zuid-Afrika)

Tijdens het verblijf in Kaapstad hadden we geluk dat de Tafelberg niet in de wolken lag. Het was mooi zonning en helder weer zodat we een mooi uitzicht over Kaapstad hadden.

2014 Kaap de Goede Hoop (Zuid-Afrika)

Toen we tijdens onze rondreis in Kaapstad verbleven zijn we naar het zuiden gereden om het zuidelijkste punt van Afrika te zien. Hier is Kaap de Goede Hoop gelegen. Ondanks de lage bewolking was he

2014 iSimangaliso Wetland Park (zuid-Afrika)

Langs de oostkust in de richting van Durban hebben we ook een boottocht in het iSimangaliso Wetland Park gedaan. Hier kregen we veel nijlpaarden te zien.

2014 Blyde River Canyon (Zuid-Afrika)

In de omgeving van de Blyde River Canyon hadden we wat weinig tijd en ook nog regen. Hierdoor waren de uitzichten wat minder en konden we gezien de tijd niet alles gaan zien. Tijdens het bezoek aan

2014 Birds of Eden (Zuid-Afrika)

Tijdens onze reis werd de zuidkust bij Knysna ook aangedaan. Daar werd ook een bezoek gebracht aan het vogelpark Bird of Eden.

2014 Addo Elephant Park (Zuid-Afrika)

Tijdens onze rondreis in Zuid-Afrika konden we Addo Elephant Park natuurlijk ook niet overslaan. Het is een park en we hadden geluk om een leeuw te kunnen spotte.

2013 Santiago Kaap Verdie

Na een week werken op Kaap Verdie tijd voor een dag ontspanning. Die dag een deel van het eiland Santiago verkend en een markt bezocht.

2012 Sal (Kaap Verdie)

Na een werkbezoek op het eiland Santiago van Kaap Verdie werd voor een vrije dag en wat ontspanning een bezoek gebracht aan het eiland Sal.

2011 Madeira

In september 2011 twee weken op Madeira verbleven. Met een huurauto en te voet werd het eiland verkend. Je kan er schitterende wandelingen maken. Een bezoek is zeker aan te raden.

2011 Funchal (Madeira)

In september 2011 twee weken op Madeira verbleven. Daarbij werd enkele malen met de camera Funchal bezocht. Hierbij wat foto's van die interessante stad.